Aktualności
Nowości z oświaty
-
23-05-2022Organizacja kształcenia specjalnego w szkołach i placówkachDzieci i młodzież, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, obejmuje się kształceniem specjalnym. Jakie są obowiązki dyrektora w tym zakresie?Kształceniem specjalnym objęte są wyłącznie dzieci i młodzież posiadającą orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym:
- dzieci i młodzież niesłyszącą, słabosłyszącą, niewidomą, słabowidzącą, z niepełnosprawnością ruchową, w tym z afazją, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, z autyzmem, w tym z zespołem aspergera, i z niepełnosprawnościami sprzężonymi;
- dzieci i młodzież niedostosowaną społecznie;
- dzieci i młodzież zagrożoną niedostosowaniem społecznym.
Dyrektor ogólnodostępnej szkoły i placówki nie może odmówić przyjęci dzieci, które posiadają orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Wynika to z faktu, że kształcenie tych dzieci i młodzieży organizuje się w integracji z dziećmi pełnosprawnymi w placówkach najbliższych miejsca zamieszkania dziecka niepełnosprawnego.Podstawa prawna: rozporządzenie z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.Zapraszamy do korzystania z naszych programów Kompendium Dyrektora Szkoły i Kompendium Dyrektora Przedszkola oraz Organizacja Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.